ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی

ساخت وبلاگ

 اخذ اقامت کانادا

 

 

 

کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر بوده و هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.

برای مهاجرت به کشور کانادا باید ویزای این کشور را داشته باشید تا بتوانید وارد خاک این کشور شوید. برای گرفتن اقامت کانادا ویزاهای مختلفی وجود دارد و در این مقاله در مورد شرایط دریافت ویزای استارتاپ شرح خواهیم داد. 
 
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
 
برای دریافت ویزای کانادا از طریق استارتاپ، باید یک برنامه و ایده خوب جدید برای کار داشته باشید و سپس باید یکی از سازمان هایی را که اداره مهاجرت کانادا به شما معرفی کرده را قانع کنید تا برای طرحی که در نظر دارید، سرمایه گذاری کند. با این روش ابتدا خودتان و سپس تمام اعضای خانواده شما ویزای استارت آپ دریافت می کنید و بعد از آن می توانید اقامت کشور کانادا را بگیرید. در این روش شما نمی توانید به طور شخصی برای خود سرمایه گذاری کنید و طرح شما باید توسط یکی از سازمان هایی که از طرف اداره مهاجرت به شما معرفی شده است، مورد حمایت قرار بگیرد بعد از گذراندن این مراحل شما می توانید در سرمایه گذاری شرکت کنید.

به طور کلی می توان گفت ویزای استارت آپ کانادا ویژه افراد کار آفرین و افرادی که به قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید به کانادا مهاجرت می کنند، است. کاری که مهاجرین می خواهند در کشور کانادا شروع کنند باید دارای یک ایده جدید و نوآوری منحصر به فرد بوده و در مقیاس جهانی قابل قبول باشد. همچنین باید برای افراد بومی کشور کانادا ایجاد شغل کند. کشور کانادا به خاطر دلایل زیادی یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کارهای جدید است. زیرا مالیاتی که در این کشور دریافت می شود خیلی ناچیز بوده  و همه افراد می توانند آن را پرداخت کنند. کشور کانادا اقتصادی قدرتمند دارد و مردم از نظر رفاه در شرایط خوبی زندگی می کنند، مهم تر از همه راه اندازی یک کسب و کار جدید در کشور کانادا خرج چندانی ندارد و با کمترین سرمایه می توان یک کسب و کار موفق راه اندازی کرد. در نهایت استارت آپ به کسب و کاری گفته می شود که توسط یک فرد کارآفرین راه اندازی می شود و باید ایده ایی خلاقانه داشته باشد و رشد خوبی در آینده داشته باشد.
 
شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا
 
برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید. اولین و مهمترین قدم برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا این است که نشان دهید که یک سازمان معتبر از کسب و کار شما حمایت می کند. پس اولین اقدام برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا، ارائه طرحتان به یک سازمان معتبر و داشتن حمایت سازمان است. اگر سازمانی طرح شما را بپذیرد و بخواهد در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند، نامه ایی در این زمینه برای شما ارسال می شود. هنگامی که درخواست ویزای استارتاپ می کنید، باید این نامه را در مدارک خود قرار دهید. اگر نامه در مدارک شما نباشد، در خواست شما برای دریافت ویزای استارت آپ کاناد رد می شود. موسسه حقوقی و بین المللی تک دژ پارس یکی از بهترین موسسات حقوقی برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا بوده و سریع ترین راه را برای دریافت ویزای کانادا به شما پیشنهاد می دهد.

یکی دیگر از شرایط برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، تسلط داشتن به زبان انگلیسی است. اگر بتوانید به زبان های فرانسوی و یا انگلیسی صحبت کنید، امکان موفقیت شما در کارتان چند برابر می شود. برای داشتن ویزای استارت آپ کانادا باید در آزمون های زبانی که در موسسات آموزشی معتبر برگزار می شود شرکت کرده و نمره قبولی بگیرید. سپس باید نمره قبولی خود را در مدارک خود قرار دهید و سپس درخواست کنید. بدون شرکت در این آزمون و ارائه نمره قبولی، درخواست شما مبنی بر دریافت ویزای استارتاپ کانادا قبول نخواهد شد. برای قبول شدن در این آزمون، باید در تمام مهارت های 4 گانه زبان یعنی مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب نمره قبولی بگیرید. اگر نمرات شما با حداقل نمراتی که برای قبولی در نظر گرفته شده، تطابق نداشته باشد، نمی توانید ویزای استارت آپ کانادا را دریافت کنید و درخواست شما رد می شود.

افرادی که می خواهند ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنند باید دارای سرمایه مناسب برای راه اندازی کارشان باشند. دولت کانادا به افرادی که از طریق ویزای استارت آپ به کانادا مهاجرت می کنند، کمک مالی نمی کند و هنگام درخواست برای ویزای استارت آپ کانادا باید به دولت کانادا ثابت کنید که می توانید هزینه های زندگی خود و خانواده تان را پرداخت کنید. همچنین باید نشان دهید که این سرمایه متعلق به خودتان است. اگر سرمایه شما برای زندگی در کانادا زیاد باشد، سریع تر ویزای استارتاپ کانادا را دریافت می کنید. با به همراه داشتن بیشتر از ده هزار دلار کانادا، دولت کانادا شما را جریمه می کند. پس اگر بیش از این مقدار پول به همراه دارید باید هر چه سریع تر به مقامات مربوطه اطلاع دهید. این ده هزار دلار کانادا می تواند به صورت پول نقد، چک، حواله و اوراق بها دار به اسم خودتان به همراهتان باشد. به طور کلی شرایط مناسب و اید آل برای دریافت ویزای استارت آپ شامل این موارد می شود:

• داشتن سوابق کاری و تحصیلی مرتبط با مدیریت
 
• داشتن یک ایده جدید و خلاقانه
 
• داشتن مدرک آیلتس یا مدرک زبان فرانسوی
 
• داشتن تمکن مالی کافی برای کار و زندگی
 
• داشتن سن زیر 55 سال
 
منیع: آفتاب
ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 859 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 21:04

اقتصادی رکنا: وضعیت بازار کار مهندسی پزشکی در برخی کشور های جهان به خصوص کشورهای آمریکا ، کانادا ، استرالیا و انگلستان بسیار ایده آل است و مهندس پزشکی که قصد مهاجرت داشته باشد ، می تواند در کشور های مذکور درآمد زیادی داشته باشد.

 

درآمد سالیانه مهندسی پزشکی / برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در رشته مهندسی پزشکی ، اولین شرط مهارت و علاقه شما به این رشته است برای تمام رشته ها اگر مهارت و علاقه لازم را برای کار را داشته باشید ، آینده شغلی شما اطمینان بیشتری خواهد داشت و مهندسی پزشکی هم همینطور. در وضعیت کنونی ، بازار کار اکثر رشته های دانشگاهی آن طور که باید مطلوب نیست اما وضعیت بازار کار و درآمد مهندس پزشکی به نسبت از وضعیت بازار کار سایر رشته های مهندسی مثل بازار کار مهندسی برق ، بازار کار مهندسی کامپیوتر و بازار کار مهندسی عمران بهتر است ، زیرا ارزش اقتصادی تجهیزات پزشکی و هزنیه طراحی و تعمیر این تجهیزات بسیار بالاست و به همین دلیل مسئولان بیمارستان ها سعی در حفظ و نگهداری تجهیزات پزشکی دارند و همنی موضوع باعث شده است حتی دانشجویان ترم آخر رشته مهندسی پزشکی جذب بازار کار شوند.

 

میزان درآمد و بازار کار مهندسی پزشکی

مهندسان پزشکی می توانند در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ، سازمان تامین اجتماعی ، بنیاد مستضعفان و جانبازان ، مرکز تحقیقات وزارت دفاع ، شرکت های تجهیزات پزشکی ، وزارت صنایع ، وزارت فرهنگ و آموزش عالی … مشغول به فعالیت شوند. میزان درآمد مهندس پزشکی در هر یک از مراکز و ارگان های دولتی و غیردولتی متفاوت است و مهندس با توجه به سمتی که دارد ، می تواند به کسب درآمد بپردازد.

درآمد مهندس پزشکی در شرکت های دولتی مطابق با قانون حقوق کشوری تعیین می شود اما در شرکت های خصوصی درآمد مهندسان معمولا بیشتر است به خصوص که در حال حاضر 80 درصد صنعت پزشکی را ، خرید و فروش تجهیزات پزشکی تشکیل می دهد ، مهندس پزشکی که بتواند خود دستگاهی را طراحی و به فروش برساند ، درآمد بالایی خواهد داشت لوازم و دستگاه های پزشکی بسیار گران هستند و با فروش آن ها می توان به سود خوبی رسید.

میزان درآمد و بازار کار مهندسی پزشکی در برخی کشور های جهان

وضعیت بازار کار مهندسی پزشکی در برخی کشور های جهان به خصوص کشورهای آمریکا ، کانادا ، استرالیا و انگلستان بسیار ایده آل است و مهندس پزشکی که قصد مهاجرت داشته باشد ، می تواند در کشور های مذکور درآمد زیادی داشته باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در آمریکا سالیانه 100 هزار دلار می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در استرالیا سالیانه 80 هزار دلار آمریکا می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در انگلستان سالیانه 50 هزار دلار آمریکا می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در کانادا سالیانه 60 هزار دلار آمریکا می باشد.

حوزه های کاری مهندسان پزشکی

ساخت ربات هایی که به معلولین ، سالمندان و بیماران در فعالیت های روزانه کمک کند.

ساخت تجهیزات توانبخشی مثل دستگاه های کمک شنوایی ، کمک بینایی ، کمک گویایی و …

طراحی پای مصنوعی

ساخت دستگاه فشارسنج

ساخت دستگاه آپتولموسکوپی

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی

ساخت دستگاه دیاترمی

و …

بازار کار و درآمد گرایش های مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و در 11 گرایش به شرح زیر ارائه می شود :

بالینی

بیوالکتریک

بیومکانیک

بیومواد

مهندسی بافت

پردازش تصاویر پزشکی

مهندسی توانبخشی

مهندسی ورزش

مدل سازی سیستم ‌های فیزیولوژیکی

ابزار دقیق در مهندسی پزشکی

مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی

حوزه کاری و فرصت های شغلی پیش رو برای هر یک از گرایش های مهندسی پزشکی متفاوت است و دانشجویان گرایش های مختلف در طول دوره تحصیل مهارت های متفاوتی را کسب می کنند.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بالینی

گرایش بالینی مهندسی پزشکی بیشتر در حوزه آموزش و نظارت تکنسین تجهیزات پزشکی و ارائه مشاوره به کارکناه بیمارستان ها در جهت استفاده و به کارگیری درست از تجهیزات پزشکی ، فعالت می کند. مهندسان پزشکی بالینی هم در زمینه ساخت و فرایند محصولات و هم در زمینه بهینه سازی تجهیزات آموزش می بینید و در نتیجه پلی رابط میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان دستگاه های پزشکی هستند.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک مهندسی پزشکی طیف وسیعی از شغل ها را شامل می شود و در تعریفی کوتاه ، بیوالکتریک عبارت است از علم استفاده از اصول الکتریکی ، مغناطیسی و الکترومغناطیسی در حوزه شاخه های پزشکی. دانشجویان این گرایش یا یادگیری علوم پایه مهندسی مثل ریاضی و فیزیک و تا حدی علوم پایه پزشکی با مدارهای الکتریکی و تکنیک های استفاده شده در تجهیزات پزشکی مانند سیستم های تصویر برداری ، سیستم های پرتو پزشکی و … در بدن آشنا می شوند و می توانند در حوزه های زیر فعالیت کنند :

پردازش سیگنال های حیاتی

پردازش تصاویر پزشکی و سیستم های تصویربرداری

طراحی بخش های الکترونیکی و کنترل اعضاء و اندام مصنوعی و ساخت وسایل توانبخشی

ثبت سیگنال های حیاتی و طراحی سیستم های مانیتورینگ بیمارستانی

طراحی و ساخت سیستم های درمانی و آزمایشگاهی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک

بیومکانیک در یک تعریف ساده عبارت است از به کارگیری علوم مهندسی مکانیک در علوم پزشکی و زیست شناسی. پیشرفت در گرایش بیومکانیک مهندسی پزشکی مصادف است با ساخت اعضای مصنوعی مثل قلب مصنوعی ، دریچه‌ های قلب ، ساخت مفاصل مصنوعی ، ساخت ارتز ها و پروتز ها ، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی ، مویرگ ‌ها ، استخوان‌ ها ، غضروف ‌ها و … که این گرایش درآمد بسیار زیادی را برای مهندس پزشکی در پی خواهد داشت.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومواد

گرایش بیومواد رشته مهندسی پزشکی در جایگزینی و تعویض اعضا و اندام های بدن است که بر اثر بیماری یا آسی و تصادف کارکرد خود را از دست داده اند. در این گرایش تمرکز بر تهیه مواد گوناکون طبیعی و مصنوعی است و درک و فهم درست از اجزا و بافت های بدن و تغییرا سلولی ، لازمه موفقیت در این رشته است و کارشناس بیومواد باید تغییرات سلولی که منجر به نارسایی عملکرد سلول و رفتار غیر معمول می شود ، بشناسد. خلاصه ای از آموزش هایی که به دانشجویان گرایش بیومواد داده می شود عبارتند از :

آشنایی کامل با علم تولید و کاربرد مواد شامل پلیمرها ، فلزات ، سرامیک ‌ها و کامپوزیت‌ها

شناخت کافی در زمینه‌ برقراری ارتباط مواد با محیط بیولوژک بدن نظیر آناتومی و فیزیولوژی بافت‌های مختلف بدن

آشنایی با روش‌های نوین دارورسانیی و انتقال کنترل شده داروها به بدن

و …

احتمالا این را هم بپسندید رشته زیست شناسی گیاهی – معرفی جامع و بازار کار زیست شناسی گیاهی

رشته مهندسی پزشکی گرایش مهندسی بافت

در یک تعریف خلاصه ، مهندسی بافت عبارت است از به کارگیری اصول و روشهای مهندسی در علوم زیستی برای درک بهتر ارتباط میان ساختمان بدن و عملکردن بافت های مختلف در شرایط سلامتی و بیماری. هدف از این گرایش تولید جایگزین های بیولوژیک برای بازسازی ، حفظ و بهبود عملکرد اندام های بدن است و فردی که از این رشته فارغ التحصیل می شود ، تخصص لازم را در آناتومی ، بیوشیمی و مکانیک سلول ها و ساختار های درون سلولی را به دست می آورد و می تواند در مشاغل زیر فعالیت داشته باشد :.

استاد دانشگاه

پژوهشگر

کارشناس تجهیزات پزشکی

کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی

کارشناس یا مدیر خرید و تدارکات

کارشناس تحقیقات بازار

و …

مهارت های لازم برای کسب درآمد مهندسی پزشکی

درآمد مهندسی پزشکی - میزان درآمد و بازار کار رشته مهندسی پزشکی

مسلما مهندسان پزشکی که مهارت و تخصص بیشتری داشته باشند ، فرصت های شغلی بهتر و در نتیجه درآمد بهتری هم کسب می کنند.

علاقه مندی به علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی

تسلط بر زبان انگلیسی برای فهمیدن دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده و بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات پزشکی

علاق مندی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی

آشنایی با بازاریابی و فروش مخصوصا برای مهندس پزشکی که وارد حوزه خرید و فروش تجهیزات پزشکی می شود.

توانمندی در حوزه تخصصی مثلا مهندس پزشکی بیوالکتریک باید در مباحت برق و الکترونیک نیز قوی باشد و در گرایش های دیگر نیز به همین صورت

مهم ترین نرم افزار های تخصصی رشته مهندسی پزشکی

نرم افزار LabVIEW

نرم افزار Pspice

نرم افزار Proteus

نرم افزار MATLAB

 

منبع: رکنا

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 523 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:43

به گزارش «خبرنامه دنشجویان ایران» بسیاری از افرادی که برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، برنامه ی بلند مدتی برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی و نهایتا اخذ اقامت آن کشور را دارند. تحصیل در کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در سال های اخیر، بسیاری از افراد در سراسر جهان، کانادا را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کرده اند. (مهاجرت تحصیلی به کانادا) جدا از سیستم آموزشی فوق العاده باکیفیت کانادا و شرایط زندگی ایده آل، یکی دیگر از دلایل مهاجرت تحصیلی گسترده به این کشور، روال آسان اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی و اقامت دائم کانادا می باشد. البته بد نیست بدانید که به طور کلی 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه در کانادا در مدت 6 ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند. اما در این مطلب به معرفی بهترین رشته هایی که منجر به یافتن سریع شغلی مناسب و با درآمد مطلوب در پایان تحصیلات می شوند می پردازیم. همچنین برخی از مشاغلی را که کانادا در طی سال های اخیر به آن ها نیاز داشته است یا در آینده تقاضا برای آن ها افزایش خواهد یافت را معرفی خواهیم کرد.

 

 

  • MBA: این رشته، همواره یکی از تاپ ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا بوده است. مشاغل مربوط با این رشته مانند بانکداری، مشاوره مدیریت و سرمایه گذاری در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هستند. در اثر پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال شدن تقریبا تمامی امور، فارغ التحصیلان این رشته که در تحلیل یا Big Data تخصص گرفته باشند، مطمئن هستند که شرکت های بزرگ برای آن ها سر و دست خواهند شکست!
  • علوم کامپیوتری و IT: فارغ التحصیلان علوم و مهندسی کامپیوتر و متخصصین نرم افزار در سراسر جهان از جمله کانادا همواره مورد نیاز بوده اند و در کشور کانادا معمولا مشاغلی مانند مهندس نرم افزار و مدیر پروژه IT در بین 10 شغل مورد نیاز در این کشور است.
  • تجارت و امور مالی: با داشتن مدرکی در امور مالی یا همان Finance، درک خوبی از کارکرد و کاربرد بازارهای مالی خواهید داشت که همواره در اقتصاد کشور ها مورد نیاز بوده است. اقتصاد نیز رشته ی دیگری است که بازار کار فوق العاده ای دارد. در این رشته خواهید آموخت که چگونه اقتصاد را پیش بینی کرده و در سیاست های پولی دخیل شوید.
  • مهندسی و مدیریت مهندسی: کانادای مرکزی (انتاریو و کبک) در حال حاضر بهترین بازار کار را برای مهندسین دارند. تقریبا یک سوم مشاغل در این زمینه در اطراف تورنتو بوجود آمده اند. بعد از تورنتو و مونترال، ادمونتون و کلگری قوی ترین بازارها را در این رشته ها دارند.
  • انرژی های تجدید پذیر و علوم فیزیکی و زمین شناسی: در حال حاضر برای فارغ التجصیلان رشته های زمین شناسی و علوم مرتبط به آن نیز تقاضای زیادی وجود دارد. مشاغل در زمینه ی انرژی های تجدید پذیر نیز به همین صورت هستند. انرژی برای رشد اقتصاد ضروری است و نقشی کلیدی در محیط زیست دارد. با کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و تغییرات اقلیمی، مشاغل مرتبط با انرژی های تجدید پذیر بیشتر و بیشتر رواج می یابند.
  • علوم کشاورزی و جنگلبانی: افزایش جمعیت کره زمین مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین و امنیت غذایی. علوم کشاورزی نقشی اساسی در حل این مشکلات ایفا می کند. بنابراین، مانند بسیاری از کشورها، آینده ی شغلی بسیار خوبی برای این رشته ها در کانادا نیز وجود دارد.
  • علوم زیستی، پزشکی و بهداشت: تا زمانی که بر روی کره ی زمین حیات وجود دارد، پزشکی، علوم بیولوژیک، بیوتکنولوژی و دارو سازی همواره اهمیت خواهند داشت. حیطه ی علوم بیولوژیک بسیار گسترده است و از آنجایی که در این حیطه با پیچیده تری ماشین در جهان، یعنی بدن انسان سر و کار خواهید داشت، باید تبحر و دانش زیادی در این زمینه داشته باشید. از آنجایی که این حیطه مبتنی بر تحقیقات است، معمولا مدرک دکترا برای یافتن شغل مورد نظرتان نیاز است.
  • رسانه و روزنامه نگاری: با ظهور رسانه های دیجیتال، شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، تقاضا برای متخصصین در این زمینه ها روز به روز در حال افزایش است.

مشاغل مورد نیاز در کانادا:

در پی شیوع ویروس کووید 19، اقتصاد کشور ها در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته است. کانادا در حال ترمیم آسیب های وارده بوده و برای سال های آینده برنامه های طولانی مدت سازنده ای دارد. پیاده سازی این برنامه ها نیازمند به کار گیری نیروهای متخصص در حوزه های مختلف است. در زیر به برخی از مشاغل مورد نیاز در کانادا اشاره می کنیم:

  • طراح، مهندس و توسعه دهنده ی نرم افزار
  • حسابدار
  • مشاور مالی
  • پرستار
  • مدیر پروژه
  • مهندس الکترونیک
  • مدیر منابع انسانی
  • مشاور مدیریت بازرگانی
  • مهندس هوافضا
  • برقکار صنعتی
  • داروساز
  • روانشناس
  • معلم یا مربی
  • کاردرمانگر
  • تحلیلگر بازار
  • مدیر ساخت و ساز
ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در کانادا, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 382 تاريخ : دوشنبه 29 دی 1399 ساعت: 22:30

مهاجرت اروپا بحث داغی است که همیشه مورد توجه افراد قرار دارد؛ حتی کسانی که هیچ گاه قصد مهاجرت به این قاره را نداشته اند، یک بار در ذهنشان به آن فکر کرده اند. اما از بین کشورهای اروپایی، ایرانی ها به کدام کشورها بیشتر مهاجرت می کنند؟ در ادامه ما را همراهی کنید تا ضمن شناخت کلی قاره اروپا به معرفی محبوب ترین کشورها جهت مهاجرت بپردازیم.

اروپا دومین قاره کوچک دنیا است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه هم مرز می باشد. این قاره که شامل 50 کشور مستقل می باشد، در حدود 10 میلیون و 180 هزار کیلومتر از مساحت کره زمین را به خود اختصاص داده است. رایج ترین واحد پول در کشورهای اتحادیه اروپا یورو می باشد پس لازم است پیش از سفر نسبت به تبدیلِ پول خود اقدام نمایید تا در مقصد دشوار مشکل نشوید.

مهاجرت به اروپا

 

راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:


 مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر و سطح بالای جهانی، دلیل دیگری است که افراد را به مهاجرت تحصیلی اروپا تشویق می کند. به طور کلی متوسط هزینه سالانه تحصیل در اروپا برای مقطع کارشناسی حدود 10 هزار یورو و برای مقطع کارشناشی ارشد حدود 15 هزار یورو می باشد. اما هزینه های مقطع دکترا به دانشگاه انتخابی شما و پژوهش هایی که تا به حال انجام داده اید، بستگی دارد. لازم به ذکر است که بگوییم برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا ارائه مدرک آیلتس الزامی می باشد.

 

 کشور های مختلفی در زمینه تحصیلی در اتحادیه اروپا فعالیت دارند که اگر بخواهیم طبق رتبه بندی در مورد آن ها توضیح دهیم، انگلستان در رتبه ی اول است. در ادامه کشورهایی که در سطح جهانی و در مقوله مهاجرت تحصیلی بیشتر مطرح شده اند را برایتان شرح می دهیم.
 

در رتبه بندی محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی، انگلیس بعد از ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد. این کشور نظام آموزشی پیشرفته ای دارد و به همین دلیل مدارس و دانشگاه های معتبری را هم در خود جای داده است. هزینه تحصیل در مدارس انگلستان بین 20 الی 30 هزار پوند می باشد. برای تحصیل در انگلستان می توانید دو نوع ویزا دریافت کنید که یکی از آن ها برای افراد زیر 18 سال و دیگری برای افراد بالای 18 سال صادر می شود.

 

 اغلب افرادی که به دنبال مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیلی هستند عموما بالای 18 سال سن دارند و به دنبال آن هستند که مقطع لیسانس و یا فوق لیسانس خود را در کشور مقصد بگذرانند. با توجه به رشته ای که می خواهید در آن امتحان دهید باید بدانید که برایتان ویزای 3 یا 4 ساله صادر خواهد شد که در کنار مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 امکان تحصیل در انگلستان را پیدا خواهید کرد

 

آلمان یکی دیگر از کشورهای محبوب دنیا در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد؛ تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک C1 یا B2 آلمانی از پیش نیازهای حضور در دانشگاه ها و مراکز آموزشی رایگان این کشور به حساب می آید. دانشجویان بسیاری در سرتاسر دنیا هستند که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند؛ فرانسه از حدود یک سال پیش امکان تحصیل رایگان در این کشور را برای مشتاقان کسب علم و دانش فراهم نموده است. اگر شما هم جزء آن دسته از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور هستید، داشتن مدرک زبان b2 فرانسه برایتان کفایت می کند.

 

تنها موضوعی که در کنار داشتن مدرک زبان نیاز دارید داشتن شرط سنی است، برای آن که بتوانید در مقطع لیسانس در دانشگاه های فرانسه به صورت رایگان تحصیل کنید بایستی حداکثر 24 سال سن داشته باشید. اما برای مقاطع بالاتر سن نیز به تبع آن بالاتر می رود.
کشور اوکراین در همسایگی روسیه قرار دارد اما جز کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود که اتفاقا مقصد مناسبی هم برای تحصیل به شمار می رود. یکی از مزایای تحصیل در اوکراین عدم وجود محدودیت سنی است که برای بسیاری از افراد مهم می باشد. از نظر کلی کشور اوکراین جزء ارزان ترین مقاصدی است که دانشجویان می توانند برای مهاجرت انتخاب کنند، علاوه بر آن، شرایط پذیرش در دانشگاه های اوکراین نیز بسیار ساده است

 

مهاجرت تحصیلی به اروپا

مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت کاری به اروپا از دو طریق امکان پذیر است؛ نخست دریافت دعوت نامه شغلی از جانب کارفرمایانی که در کشورهای اروپایی حضور دارند و راه دوم که تنها به دو کشور اتریش و آلمان محدود می شود، فراهم کردن شرایط جستجوی کار در اروپا می باشد. ویزای کاری این دو کشور تحت عنوان ویزاهای جاب سیکر مطرح می گردد و متقاضیان این امکان را دارند که به مدت 6 ماه در خاک این دو کشور به جستجوی کار بپردازند؛ در صورتی که در این مدت زمان موفق به پیدا کردن کار شدند می توانند در این کشور بمانند و اقامت بگیرند.

 

از جمله شرایطی که برای ویزای جاب سیکر در کشور آلمان مورد نیاز می باشد حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط، مدرک تحصیلی لیسانس (به بالا) و مدرک آلمانی B1 می باشد. اما اعطای این ویزا در اتریش بنا بر امتیازهایی که شامل شرایط سنی، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و سطح زبان می شود، انجام می پذیرد


 مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

ازدواج کردن امری ساده نیست که بتوانید به راحتی در مورد آن صحبت کرده و تصمیم بگیرید اما افراد زیادی هستند که از این طریق اقدام به مهاجرت می کند. اما در این بین کسانی نیز هستند که با ازدواج های صوری و قراردادی در پی کسب اقامت کشور مورد نظرشان می باشند. در بهترین حالت ممکن است شانس 20 درصدی داشته باشید و ماموران سفارت متوجه این قراردادی بودن ازدواجتان نشوند اما در صورت معلوم شدن ماجرا باید خودتان را برای دیپورت شدن آماده کنید.

 

در حالت عادی که افراد می خواهند از طریق ازدواج مهاجرت کنند بایستی چند شرط و قانون را رعایت نمایند؛ اولین مورد که مورد توجه می باشد داشتن تمکن مالی کافی همسرتان در خاک آن کشور برای حمایت از شما می باشد. برخی از کشورها همچون ایران و چندین کشور دیگر در قانون تابعیت از طریق ازدواج بین زن و مرد فرق بسیار زیادی را قائل می شوند؛ یعنی اگر مردی با زن ایرانی ازدواج کند تابعیت ایرانی را بدست نمی آورد اما بر عکس این موضوع کاملا صدق می کند
 

در اقامت از طریق ازدواج در کشورهای اروپایی اجازه اسکان، سفر به دیگر کشورهای اروپا، کار و... به آن شهروند داده می شود. همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، دریافت این نوع اقامت یکی از ساده ترین راه های دریافت ویزا به شمار می رود. برای گرفتن ویزا از طریق این روش باید 4 شرط اولیه را داشته باشید که به ترتیب عبارتند از: رسیدن به سن قانونی، امکان تمکن مالی برای حمایت از فرد تازه وارد، ارائه مدارک شناسایی که نشان دهنده ثبت رسمی عقد است و مدارک هویتی هر دو نفر

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

 

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری راه دیگری است که برای اقامت در کشورهای اروپایی پیش رویتان قرار دارد با این وجود برخی از روش های سرمایه گذاری در بعضی کشورها شما را به سمت اخذ اقامت دائم سوق می دهند در حالی که در بسیاری از این کشورها هم نمی توان به این وسیله اقامت دائم کسب کرد. به عنوان مثال خرید ملک در کشورهایی مثل قبرس جنوبی، پرتغال، یونان و اسپانیا امکان محقق کردن این خواسته را فراهم می کند اما در سایر کشورها کار به این آسانی نیست. یکی دیگر از راه هایی که می توانید با سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایید، ثبت شرکت است. در صورتی که در زمینه ای خاص فعالیت می کنید و توانایی فعالیت بین المللی را نیز دارید می توانید از طریق ثبت بین المللی شرکت خود اقدام به دریافت ویزای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر کنید. کشورهایی که بهترین و راحت ترین مقصد برای سرمایه گذاری می باشند عبارت هستند از: کانادا، اتریش، پرتغال، استرالیا و انگلستان


مهاجرت به اروپا از طریق تولد

تولد نوزاد در خاک برخی از کشورها روشی است که افراد از چندین سال پیش تاکنون استفاده کرده اند تا اقامت کسب کنند. معمولا اگر نوزادی در خاک یک کشور دیگر همچون کانادا یا آمریکا به دنیا بیاید، هم خود نوزاد و هم پدر و مادر او تبعه آن کشور به حساب می آیند. اما در کشورهای اروپایی بیشتر تابعیت از طریق خود پذیرفته است؛ برای داشتن تابعیت از طریق فرزند در کشورهای اروپایی چند راه وجود دارد که در همه آن ها خود نوزاد تابعیت آن کشور را به دست می آورد اما والدینش به صورت مشروط می توانند تابعیت را کسب کنند. غالبا می توان گفت که در کشورهای اروپایی کودک شانس بیشتری برای دریافت تابعیت دارد تا والدین او


مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

پناهندگی مسئله ای بسیار جدی می باشد که کشورهای اروپایی این روزها بسیار با آن درگیر هستند. زیرا به دلایل مختلفی همچون پناهندگی مذهبی، پناهندگی سیاسی، پناهندگی جنگی و... افراد بی شماری از کشور خود فرار کرده و درخواست پناهندگی را به کشورهای مقصد می دهند. بیشترین آمار پذیرش پناهندگی در حال حاضر مربوط به کشورهایی همچون آلمان، یونان، ترکیه و قسمت شمالی عراق می شود. در مورد پناهندگی های سیاسی نیز در حوزه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توان گفت که کشورهای سوئد و آلمان تعداد بسیار زیادی از این پناهندگان را جذب می کنند؛ اما پناهنده های مذهبی اغلب به سمت کشورهایی همچون سوئد، آلمان و فرانسه می روند. البته کشورهای کانادا و آمریکا نیز به طور کلی پناهندگان مختلفی را جذب می کنند

اما بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت (برای ایرانی ها) عبارتند از:

مهاجرت به سوئد

سوئد کشوری صنعتی است که جز قطب های دموکراسی دنیا به شمار می رود، سوئد با توجه به کوچک بودن مساحتش یکی از مهم ترین کشورهای سرمایه گذار در سرتاسر دنیا به حساب می آیدمهاجرت به کشور سوئد به دلیل آن که جمعیتش به سرعت در حال پیر شدن است راحت تر از دیگر کشورهای اطرافش می باشد و نیاز فوری و مبرمی به پذیرش مهاجر دارد. از جمله روش های کسب اقامت در این کشور پناهجو بودن سیاسی و عقیدتی (که جانشان در خطر است)، داشتن تخصص در حرفه های مختلف و مورد نیاز سوئد، رزرو دوره های زبان سوئدی به مدت 6 ماه الی 1 سال، تحصیلات آکادمیک و... می باشد

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به هلند

کشور هلند با آن که مهاجر پذیر می باشد اما شرایط ویژه ای را برای خود تعیین کرده است. اگر به دنبال مهاجرت به کشور هلند هستید بایستی بدانید که روش هایی همچون داشتن تخصص در هر کار و حرفه ای، روش های تحصیل در دانشگاه های هلند، داشتن مدارک زبان هلندی، پناهنده سیاسی و عقیدتی بودن جز الویت های این کشور برای پذیرش مهاجر به حساب می آیند


مهاجرت به سوئیس

سوییس یکی از کوچک ترین کشورهای قلب اروپا است که در بین آلمان و فرانسه قرار گرفته است. این کشور دارای سه زبان رسمی هلندی، فرانسوی و آلمانی است، اما با تمام این ها جز اتحادیه اروپا به حساب نمی آید. سرمایه گذاری مالی، خرید ملک و روش های تحصیلی از جمله مهم ترین روش های مهاجرت به کشور سوئیس است. این کشور غالبا مهاجر پذیر نیست و به همین دلیل زیاد هم در محافل افراد مطرح نمی شود

مهاجرت به سوئیس

 

مهاجرت به انگلستان

انگلستان در حالی که جز 5 اقتصاد برتر دنیا به حساب می آید، یکی از گران ترین کشورها نیز برای سکونت استروش های مهاجرت به انگلستان بسیار سخت و مشکل است و هر کسی نمی تواند به سادگی از سدهای وزارت خارجه و همچنین سفارت انگلستان عبور کند. در انگلستان فرایندی همچون اکسپرس اینترنتی کانادا به تازگی راه اندازی شده است و طبق آن افرادی که داوطلب مهاجرت به انگلستان هستند نمره دهی می شوند. در این سیستم داشتن مارک آکادمیک، داشتن مدرک زبان، وضعیت تاهل و تجرد، سن، مدارک حرفه ای و تجربیات شغلی و... مطرح است


مهاجرت به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش هم مورد توجه افراد زیادی قرار دارد که روشی نسبتا آسان است؛ در این کشور می توانید تحصیل در دانشگاه های دولتی یا خصوصی را انتخاب کنید اما مزیتی که دانشگاه های خصوصی این کشور دارند، امکان گذراندن دوره زبان پیش از ورود به دانشگاه می باشد؛ پس از گذراندن این دوره تعیین سطح می شوید و وارد مراکز آموزشی شوید. برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور داشتن مدرک C1 یا B2 آلمانی الزامی است. البته اگر در حرفه خاصی مهارت داشته باشید می توانید از طریق دعوتنامه کارفرما به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشید

مهاجرت به اتریش

 

مهاجرت به فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی است که جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر دارد. این کشور همه ساله در رتبه شادترین مردمان دنیا بین 5 کشور اول قرار دارد زیرا از تمام جهات دارای سطح کیفی بسیار خوبی است. حقوق شهروندی دارای بالاترین کیفیت و کمیت در میان کشورهای دنیا است. از جمله روش های مهاجرت به فنلاند می توان به سرمایه گذاری، تحصیل در مقاطع مختلف، توریسم درمانی، شغلی، پناهندگی های سیاسی، جنگی و عقیدتی و... اشاره کرد. به دلیل آن که جامعه این کشور پیر است شما می توانید از هر طریقی به اقامت فنلاند دست پیدا کنید

 
مهاجرت به نروژ

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و جز مناطقی با آب و هوای معتدل و رو به سرد به حساب می آیدمهاجرت به کشور نروژ نیز شرایطی همچون دیگر کشورهای اسکاندیناوی مثل سوئد و فنلاند دارد. یعنی می توانید از طریق تحصیلی، ازدواج، یادگیری زبان، داشتن تخصص و پناهنده بودن اقامت این کشور را دریافت کنید


مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای قسمت جنوبی اروپا است که جز کشورهای عضو شنگن نیز به حساب می آید. اگر طرفدار آب و هوای معتدل هستید این کشور می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای مهاجرت تلقی شود. برای مهاجرت به ایتالیا راه و روش های گوناگونی وجود دارد اما از میان آن ها آسان ترین روش مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج است. در این روش کار زیادی لازم نیست انجام دهید، فقط بهتر است از ازدواج صوری استفاده نکنید تا شک ماموران گمرک و سفارتی برانگیخته نشود. البته فراموش نکنید که همسرتان بایستی تمکن مالی لازم را برای بردن شما به ایتالیا داشته باشد
روش های تحصیلی، مالی و سرمایه گذاری، درخواست پناهندگی های مختلف از جمله سیاسی، جنگی، کاری و... نیز از جمله مهم ترین روش هایی هستند که از طریق آن ها می توانید به خاک ایتالیا وارد شوید

 

مهاجرت به ایتالیا


مهاجرت به یونان

یونان یکی از کشورهای واقع شده در جنوب اروپا به حساب می آید که با کشور ایتالیا هم دارای مرز آبی و با ترکیه دارای مرزهای آبی و خاکی است. در چند سال گذشته به دلیل مشکلات فراوان و همچنین سقوط اقتصادی شدیدی که برایشان پیش آمد تنها راه مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری است. یونان به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و همچنین درخواست اروپا برای بستن مرزهایش به منظور جلوگیری از خروج مهاجران غیر قانونی به سمت اتحادیه اروپا سیاست هایی را در پیش گرفته است که با اجرای آن ها این کشور تبدیل به برزخی برای مهاجران غیر قانونی شده است

منبع: لحظه آخر

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 98 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 21:33

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سال 2020 سالی پر از چالش برای متقاضیان مهاجرت به کانادابود. دنیا گیری ویروس کرونا باعث به وجود آمدن بحرانی جهانی شد و زندگی شهروندان تمام کره زمین را تحت تاثیر قرار داد.  در نتیجه کشور های مهاجرپذیری ماننند کانادا که با روی باز پذیرای دانشجویان مهاجر بودند، تغییراتی در سیاست‌ های خود به وجود آورده اند که باعث پیچیده تر شدن پروسه اقدام برای مهاجرت تحصیلی که یکی از ساده ترین روش های مهاجرت است، گردیده است. از سوی دیگر بسیاری نسبت به سیاست های مهاجرتی تازه دولت کانادا نا آکاه هستند و این امر باعث بروز چالش های جدی در فرایند صدور ویزای آن ها می شود.

 

تاثیر کرونا روی مهاجرت تحصیلی به کانادا

روند کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از آسیب‌ های آن در کشور کانادا به درستی و به شکل اصولی انجام شد، البته هنوز هم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از ابتلای شهروندان در دستور کار کانادا قرار دارد. به همین منظور ممکن است دولت این کشور از بیم اوج گیری شمار مبتلایان به ویروس کرونا چالش‌ های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.

 وزیر امور خارجه کانادا مدتی پیش اعلام کرد که ویروس کرونا بر روی جمعیت این کشور تغییرات زیادی ایجاد نکرده و همچنان تعداد افراد بازنشسته نسبت به نیروی کار در کانادا بیشتر است. مزایایی که ورود مهاجران برای کشور کانادا به همراه دارد باعث شده که سیاست گذاری های جذب مهاجر همچنان از سوی این کشور پیگیری شود. اخبارهایی که از سیستم مدیریتی کانادا به گوش می‌ رسد نشان دهنده این است که دولت این کشور قصد دارد در ماه سپتامبر مجدداً جذب دانشجویان خارجی را از سر بگیرد.

مشکلات مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱

با این که دولت کانادا آمادگی نسبی خود برای پذیرش دانشجویان و صدور ویزای تحصیلی برای آنها را اعلام کرده است، هنوز هم محدودیت‌ های کرونا در مسیر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند وجود دارد. مختل شدن برنامه شرکت‌ های هواپیمایی و مسافربری، وجود مشکلات مختلف برای ثبت مدارک، انجام روال‌ های قانونی درون کشور، و روند انجام انگشت نگاری موانعی هستند که گذر از آنها برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا می‌ تواند چالش برانگیز باشد.

 وزیر خارجه کانادا نیز چندی پیش اعلام کرد که دولت این کشور همواره سعی بر هموار کردن مسیر برای افراد متقاضی تحصیل در این کشور دارد، اما نمی تواند هیچ کنترلی روی محدودیت‌ هایی که توسط سایر کشورها اعمال  گردیده است داشته باشد. بهترین راهکاری که برای پشت سر گذاشتن این محدودیت‌ ها پیشنهاد می شود، استفاده از خدمات آژانس‌ های مهاجرتی است که تجربه بالا در این زمینه دارند و می‌ توان به آنها اطمینان کرد.

چالش‌ های موجود برای دانشجویان ایرانی

بخش دیگری از مشکلات شهروندان ایرانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارند، مربوط به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌ شود. وجود تحریم‌ های گوناگون باعث شده ایرانیانی که می‌ خواهند ویزای تحصیلی کانادا بگیرند با مشکلات زیادی روبرو شوند. وضعیت سیاسی ایران به گونه‌ ای است که شاهد افزایش حساسیت کشورهای مختلف بر روی شهروندان ایرانی شده‌ ایم.

همین ممکن است باعث دشوار تر شدن مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱ شود. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز در کشور ما مشکلات زیادی را برای افراد متقاضی مهاجرت به وجود خواهد آورد. بهتر است قبل از انجام روند مربوط به مهاجرت تحصیلی با موانعی که در این مسیر قرار دارد آشنا شوید تا در مراحل بعدی بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط عمومی برای مهاجر به کانادا با وجود مشکلات فعلی و مسائل بهداشتی، یکسان باقی مانده است. برای ادامه تحصیل در این کشور باید شرایط خاصی داشته باشید و بتوانید برخی از هزینه ها را متقبل شوید. این موارد عبارتند از:

  • نداشتن فاصله زمانی بیش از 5 سال بین مقاطع تحصیلی
  • توانایی تامین هزینه تحصیل و زندگی در کانادا: استفاده از کمک هزینه‌ ها، وام‌ها یا کار پاره وقت در این زمینه می‌ تواند مشکلات مربوط به تامین هزینه ها را برطرف کند. همچنین دانشگاه‌ های کانادا امتیازاتی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌ دهند که باعث می‌ شود بتوانند از عهده پرداخت هزینه و زندگی بر آیند.
  • تامین مبلغ تمکن مالی: این مبلغ با توجه به ایالت مورد نظر برای تحصیل می تواند متفاوت باشد.
  • داشتن معدل کافی مد نظر دانشگاه: این مورد با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است.

بورسیه تحصیلی به کانادا

در کشور کانادا برای بسیاری از رشته های تحصیلی در مقاطع گوناگون، بورسیه تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی نیز می‌ توانند از آن استفاده کنند. بورسیه تحصیلی کمک هزینه ای است که هزینه های تحصیل مانند شهریه دانشگاه، خرید کتاب و هزینه پروژه‌ های تحقیقاتی و گاهی هزینه های زندگی یک دانشجو را نیز تامین می‌ کند. در کانادا سه نوع فاند تحصیلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • Financial aid
  • Fellowship
  • Scholarship

گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا نیازمند داشتن شایستگی های لازم است، معمولا این بورسیه ها به دانشجویان ممتاز داده می شود. لازم به ذکر است که میزان هزینه های تحت پوشش بورسیه بسته به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود، به طور معمول بورسیه در مقطع دکترا بالاتر از سایر مقاطع است. نوع دیگری از بورسیه تحصیلی کانادا از طرف صنایع به دانشجویان واگذار می شود تا بر روی پروژه های تحقیقاتی مورد نظر یک کمپانی فعالیت داشته باشند. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل  در کانادا بورسیه تحصیلی دریافت کنید، می بایست از تمام شرایط اخذ بورسیه در مقطع و رشته خود آگاهی کامل کسب کنید.

چطور با وجود شیوع کرونا امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد؟

کشور کانادا مساحت بسیار بالا و جمعیت پایینی دارد که باعث شده تراکم جمعیت در این کشور پایین باشد. از سوی دیگر افزایش سن مردمان این کشور، باعث شده که سیاستگذاری‌ های آنها در جهت جذب نیروی کار حرفه‌ ای و دانشجویانی که در آینده بتوانند متخصصان کشور را تامین کند انجام شود. در مدت اخیر ویروس کرونا باعث شد قسمت‌ های زیادی از دنیا رکود اقتصادی شدیدی را تجربه کنند.

به همین دلیل دولت هر کشور سیاست گذاری‌ های جدی و هوشمندانه برای جبران این ضرر‌ها مدنظر قرار داده است، تا از آسیب های آتی پیشگیری نماید. کشور کانادا برای جبران آسیب‌ های ناشی از رکود اقتصادی اخیر و ویروس کرونا نیاز مبرمی به نیروی کار حرفه ای دارد و از سوی دیگر جذب دانشجو به این کشور کمک می‌ کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را تربیت کرده و بعد از اتمام تحصیلات،  وارد بازار کار کند.

جالب است بدانید این اولین بحران اقتصادی نیست که سیاستمداران کانادا با استفاده از جذب مهاجر آن را پشت سر می‌ گذارند. از همین رو به هیچ عنوان افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۱ را دارند نباید ناامید شوند، چرا که بعد از این بحران زمان بسیار خوبی برای مهاجرت می باشد.

داشتن مدرک زبان معتبر و تایید شده همواره یکی از مهم ترین مدارکی است که افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا باید به همراه داشته باشند. معمولا در کشور کانادا تحصیلات به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است. متقاضیان می‌ توانند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

اما داشتن مدرک زبان برای افرادی که در مقاطع تحصیلی مختلف قصد فعالیت دارند، ضروری است. افراد متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید نمره آیلتس حداقل ۶، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نمره آیلتس حداقل ۶.۵ و سایر افرادی که برای تدریس و یا اخذ مدرک دکترا قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید مدرک آیلتس با نمره ۷ را داشته باشند. داشتن مدرک زبان هیچ ارتباط مستقیمی با وضعیت شیوع ویروس کرونا و بحران جهانی به وجود آمده در اثر آن ندارد. اما ممکن است بسیاری از کسانی که قصد اخذ این مدارک را دارند، در کشور ما با مشکل رو به  رو شوند. تشکیل نشدن بسیاری از کلاس‌ ها و یا به تعویق افتادن زمان امتحان‌ ها، تنها بخشی از  مشکلاتی است که برای شهروندان ایرانی درگیر کرونا وجود دارد.

مراحل پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های کانادا

زمانی که فرد متقاضی برای مهاجرت تحصیلی از یک دانشگاه به خصوص برای رشته تخصصی خود پذیرش داشته باشد، روند کارها برای او به صورت بسیار راحت‌تر خواهد شد. اما گرفتن پذیرش دانشگاه در کانادا مراحلی دارد که باید آنها را قدم به قدم طی کرد تا به گرفتن پذیرش رسید. این مراحل عبارتند از:

  • قبل از همه چیز اقدام به تایید رشته خود در وزارت علوم کانادا کنید.
  • در مرحله بعد از فرم درخواست پذیرش دانشگاه معمولاً توسط هر دانشگاه جداگانه به شما ارائه می‌ شود را باید پر کرده و ارسال کنید.
  • دانشگاه‌ های مختلف قطعاً میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی یا فرانسه را مورد بررسی قرار می‌ دهند. پس بدون شک باید مدارک مربوط به زبان را در اختیار دانشگاه مورد نظر خود قرار دهید.

کار و کسب درآمد زمان تحصیل در کانادا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۱ را دارند، به این موضوع فکر می‌ کنند که آیا می توان با گرفتن یک کار پاره وقت در این کشور تا حدودی هزینه‌ های تحصیل را تامین کرد یا خیر. پاسخ به این سوال مثبت است و در طول ترم‌ های تحصیلی خود می‌ توانید تا ۲۰ ساعت در دانشگاه یا حتی بیرون از دانشگاه مشغول کار باشید.

همچنین در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی این امکان برای شما وجود دارد که مشغول کار تمام وقت شوید و درآمد بیشتری به دست آورید. مورد بعدی که کمک می‌ کند به درآمد بیشتری در زمان تحصیل خود برسید، شرکت در دوره‌ های فنی حرفه‌ای برگزار شده در دانشگاه های مختلف است. با شرکت در این دوره‌ها شما مدارکی مبنی بر یاد گرفتن رشته خاصی را دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن می‌ توانید به موقعیت‌های شغلی بیشتری دسترسی داشته باشید.

 

 

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 21:41


برای مهاجرت به آلمان روش‌های متنوعی وجود دارد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان کلیه شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می‌بایست به منظور تحصیل، زندگی و کار در آلمان برای اخذ ویزا اقدام نمایند.

آلمان اقتصاد اول اروپا و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان است. این کشور از لحاظ صنعت و تکنولوژی همواره در بین 5 کشور برتر جهان قرار دارد. از سوی دیگر آلمان از بالاترین استانداردهای زندگی، پایین‌ترین نرخ بیکاری در اروپا، بهترین امکانات اجتماعی و رفاهی برخوردار است.

علاوه بر مزایای ذکر شده امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان به صورت رایگان و تعدد موقعیت‌های شغلی ایده‌ال همراه با بالاترین میزان سرانه درآمد فردی در اروپا، آلمان را به یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهن برای مهاجرت تبدیل نموده است. تا جایی‌که در حال حاضر تعداد مهاجرین آلمان از کلیه کشورهای اروپایی بیشتر است.

برای مهاجرت به آلمان روش‌های متنوعی وجود دارد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان کلیه شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می‌بایست به منظور تحصیل، زندگی و کار در آلمان برای اخذ ویزا اقدام نمایند. به طور کلی انواع روش‌های رایج برای مهاجرت به آلمان به شرح ذیل می‌باشد.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

طبیعتا برای مهاجرت به آلمان از طریق هر یک از روش‌های فوق (به استثنا پناهندگی) ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل قانونی الزامی خواهد بود. شاید بتوان گفت تنها مدرک مشترکی که بین کلیه روش‌های مهاجرتی مورد نیاز است اثبات تمکن مالی افراد متقاضی می‌باشد البته علاوه بر تمکن مالی موارد دیگری نیز وجو دارند که تاثیرات به‌سزایی در روند مهاجرتی افراد به آلمان خواهند داشت. به طور کلی برای مهاجرت به آلمان فراهم نمودن شرایط ذیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اثبات تمکن مالی

متقاضیان مهاجرت به آلمان با توجه به روش مورد نظر می‌بایست اثبات نمایند توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود در آلمان را دارند. حتی اگر شما قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید، باید اثبات نمایید توانایی پرداخت هزینه‌های اولیه زندگی در آلمان را تا قبل از دریافت حقوق دارید.

بیمه درمانی

مسلما بدون دریافت بیمه درمانی اجازه مهاجرت به آلمان را نخواهید داشت. از این رو تهیه بیمه درمانی قبل از مهاجر به آلمان الزامی خواهد بود. لازم به ذکر است، مدت و هزینه بیمه درمانی مورد نیاز بسته به روش مهاجرتی مورد نظر افرد متفاوت خواهد بود.

یادگیری زبان آلمانی

دانش زبان آلمانی برای برخی از روش‌های مهاجرت به آلمان ضروری است و برای برخی از روش‌ها نظیر تحصیل الزامی نخواهد بود. ولی از آنجا که برقراری ارتباط با افراد جامعه برای انجام امور روزمره و اشتعال به یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان امروز تبدیل شده است، تسلط به زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در این کشو را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به 3 روش مهاجرت به آلمان که از متقاضیان فراوانی برخوردار می‌باشند بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

با توجه به نظام رایگان آموزشی در آلمان و امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر به همراه استفاده از امکانات آموزشی ایده‌ال هر ساله افرادی بسیاری برای تحصیل در آلمان اقدام می‌نمایند. از سوی دیگر اجازه کار حین تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی باعث گردیده مهاجرت تحصیلی به آلمان از طرفداران فراوانی برخوردار باشد.

مهاجرت کاری به آلمان

ویزای کار آلمان به 2 روش job offer  (پیشنهاد کار از کارفرما) و job seeker (جستجوی کار) ارائه می‌گردد، از جمله شرایطی که شانس گرفتن ویزای کاری آلمان را بالا می‌برند، می‌توان به داشتن سن مناسب (۴۰ سال به پایین)، سابقه کاری خوب و بیمه، مدارک فنی و حرفه‌ای، مدرک زبان آلمانی B1 و بالاتر و مدرک زبان آیلتس یا تافل اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های معتبر در کشور آلمان نیاز مبرم به نیروهای متخصص خارجی به خصوص نیروی جوان دارند و حتی نکته مثبت این نوع از ویزااین است که در اکثر موارد افراد متقاضی می‌توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بیابند و سپس برای  اخذ اقامت کشور آلمان اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج قطعا به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم آلمان محسوب می‌شود. طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان در صورتی‌که اتباع سایر کشورهای جهان با یک تبعه آلمانی یا فردی که دارای اقامت دائم آلمان است ازدواج نمایند، می‌توانند پس از طی نمودن مراحل قانونی اقامت دائم و تابعیت آلمان را دریافت نمایند.

 

بهترین روش مهاجرت به آلمان

هر کدام از روش‌های مهاجرتی آلمان دارای مزایا و معایب خاص خود خواهد بود، از سوی دیگر با توجه به شرایط و اهداف متفاوت متقاضیان مهاجرت به آلمان با یکدیگر قطعا نمی‌توان 1 یا 2 روش مهاجرتی را به عنوان بهترین روش مهاجرت به آلمان نام برد.

ولی بر اساس تجربه سالیان گذشته، و درصد بالای موفقیت افراد، می‌توان 2 روش مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به آلمان را به عنوان پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی آلمان نام برد. از سوی دیگر بدترین و خطرناک‌ترین روش مهاجرتی آلمان نیز پناهندگی است.

منبع: تجارت نیوز

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به آلمان ,تحصیل در آلمان ,روش های مهاجرتی به آلمان, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 391 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 23:07

ناطقان: تحصیل در کانادا، تحصیل در مجارستان، تحصیل در ایتالیا، مهاجرت به سوئد و مهاجرت به آلمان از مباحثی است که در این نوشتار به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرد. استاندارد های بالای آموزشی که تحصیل در کانادا، تحصیل در مجارستان و تحصیل در ایتالیا به همراه دارد، باعث شده است که افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور ها داشته باشند.


افراد زیادی نیز مهاجرت به سوئد یا مهاجرت به آلمان را هدف خود قرار داده و از روش های مختلف اقدام به مهاجرت به این کشور ها می نمایند. در ادامه تلاش شده است که به صورت جامع به روش های مهاجرتی پرداخته شود.

تحصیل در کانادا
با توجه به اینکه کانادایی ها اهمیت زیادی برای آموزش قائل هستند، سیستم آموزشی کانادا و دانشگاه های آن از استاندارد های بالایی برخوردار است. از این رو هر ساله دانشجویان بین المللی فراوانی از سراسر دنیا از جمله ایران برای تحصیل در کانادا به این کشور وارد می شوند. دانشگاه های برتر، تنوع فرهنگی، جامعه مهاجر پذیر، محیط امن و کیفیت بالای زندگی از عوامل دیگر برای تحصیل در کانادا می باشد. علاوه بر این تحصیل در کانادا در کالج و یا دانشگاه های آن، امکان موقعیت های فراوان کار پس از تحصیل را برای دانشجویان فراهم می آورد و می تواند آینده شغلی آن ها را تضمین نماید.
 

تحصیل در مجارستان
در سال های اخیر، محبوبیت تحصیل در مجارستان به طور فزاینده ای رو به افزایش بوده است و این کشور را مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی ساخته است. تحصیلات عالی در مجارستان طی سال ها اعتبار زیادی کسب کرده است و دانشگاه های آن در سراسر دنیا معتبر می باشد. علاوه بر استانداردهای بالای آموزشی، مجارستان فرهنگی سرزنده و فعال دارد و با تاریخی جذاب و شهرهایی زیبا توانسته است توجه افراد بسیاری را جلب نماید. این عوامل تحصیل در مجارستان را در بین ایرانیان نیز محبوب ساخته است و هر ساله دانشجویان زیادی از ایران به تحصیل در مجارستان می پردازد.


تحصیل در ایتالیا
دانشگاه های ایتالیا در قرن دوازدهم میلادی تأسیس شده اند که آن ها را قدیمی ترین دانشگاه ها در غرب می سازد. تحصیل در ایتالیا امروزه در دانشگاه هایی مدرن با استانداردهای بالا در آموزش و پژوهش صورت می پذیرد. تحصیل در ایتالیا با توجه به تاریخ غنی و کهن این کشور و مناظر نفس گیر طبیعی، تجربه غنی فرهنگی برای دانشجویان بین المللی به همراه می آورد. زمینه های طراحی، معماری، مد، علوم کاربردی و هنر، در خط مقدم حوزه آموزش عالی در ایتالیا قرار دارند.

 
مهاجرت به سوئد
برای بسیاری از افراد مهاجرت به سوئد حرکت به سمت ایده آل های زندگی می باشد. مناظر زیبا با یک جامعه بسیار کارآمد، این کشور را در رتبه هفتم شادترین مردم دنیا قرار داده است. کشور در حوزه اسکاندیناوی در بین نروژ و فنلاند قرار گرفته است. هوای تازه، آسمان روشن، آب تمیز و مناظر سرسبز در سراسر این کشور و حتی در شهر های بزرگ آن دیده می شود. مهاجرت به سوئد می تواند به طرق مختلف انجام پذیرد اما معمول ترین آن ها از طریق تحصیل در سوئد و کار در سوئد می باشد.

 

مهاجرت به آلمان
آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته می باشد که زبان اصلی آن آلمانی است. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران متقاضی مهاجرت به آلمان می باشند. یکی از مرسوم ترین روش های مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق کار می باشد. این کشور به دلیل پیری جمعیت با بحران نیروی کار مواجه می باشد از این با ارائه ویزای جستجوی کار اقدام به جذب نیرهای متخصص و ماهر می نماید. این ویزا به صورت 6 ماه صادر می شود و به شخص این فرصت داده می شود که به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد. در صورتی که شخص موفق به عقد قرارداد با کارفرمای آلمانی گردد می تواند ویزای خود را به ویزای کار آلمان تبدیل نماید.


مهاجرت به کانادا
احتمالا برای علاقه مندان مهاجرت به کانادا جالب است بدانند که، کشور کانادا دومین کشور پهناور دنیا می باشد که هر ساله مقصد مهاجرتی بسیاری افراد از سراسر دنیا می باشد. کانادا کشوری است که توسط مهاجرین ساخته شده است و همچنان دروازه های خود را به روی مهاجرین نبسته است. از این رو نرخ مهاجرت به کانادا از بیشترین میزان در دنیا برخوردار است. از جمله روش های مرسوم مهاجرت به کانادا می توان به تحصیل در کانادا و کار در کانادا اشاره نمود.


معمولا روش جذب سریع نیرو یا اکسپرس اینتری در کانادا روشی است که اغلب مهاجرین برای مهاجرت کاری به کانادا در پیش می گیرند. اخیرا برنامه های استانی جدیدی توسط مقامات ایالتی کانادا اعلام شده است که می تواند راه سریعی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا پیش روی متقاضیان قرار دهد. از جمله این برنامه ها، می توان به برنامه استانی ساسکاچوان اشاره کرد که نیروهای متخصص در رشته های منتخب را جذب می نماید.
 

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : تحصیل در کانادا, مهاجرت به کانادا, مهاجرت به مجارستان, مهاجرت به آلمان, مهاجرت به سوئد, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 23:16

برای تحصیل در خارج از کشور علاوه بر شرایط عمومی که معمولا توسط سفارت خانه ها تعیین می شود، شرایط مخصوصی برای هر دانشگاه نیز وجود دارد که به وضعیت تحصیلی دانشجو، کشور مبدا و شرایط مالی بستگی دارد. کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، آلمان، انگلستان، آمریکا، ترکیه، مالزی و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی از نظر تحصیلی در رتبه های اول دانشگاه های جهان قرار دارند.

 

شرایط تحصیل در خارج از کشور

مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور یک اقامت موقت بوده و افرادی که تمایل به اقامت دائم در کشور مقصد دارند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی اولین قدم انتخاب کشور مقصد با توجه به رشته تحصیلی، شرایط پذیرش دانشگاه، هزینه های زندگی و تحصیل، آب و هوا و فرهنگ مردم می باشد؛ زیرا تحصیل در خارج از کشور در صورتی امکان پذیر است که فرد بتواند علاوه بر تامین مالی خود در دوران تحصیل، خود را با فرهنگ آن کشور وفق دهد و با مردم به راحتی ارتباط برقرار کند. شرایط سنی نیز یکی دیگر از موارد مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها می باشد، در بسیاری از کشورها برای تحصیل در هر مقطع حداکثر سن وجود دارد که با توجه به تصمیم سفارت سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد. بعد از آلمان، مهاجرت به کانادا و ترکیه از طریق تحصیل در بین ایرانیان از پرطرفدارترین کشورها هستند که روند پذیرش نسبتا راحتی دارند.

 

شرایط تحصیل در آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در واقع رایج ترین روش مهاجرتی این کشور میباشد، مخصوصا که برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور امکان تحصیل رایگان در آلمان توسط بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد. همچنین برای دانشجویان خارجی در آلمان با شرایطی، امکان کار در حین تحصیل نیز وجود دارد که می تواند تا حدود زیادی به تامین هزینه های زندگی و تحصیل کمک کند؛ این هزینه ها چیزی حدود 700 تا 900 یورو در ماه می باشند.

 

 

 

برای تحصیل در آلمان باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید، که پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور امکانپذیر میباشد و این ویزا تا پایان دوره تحصیلی اعتبار دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان شامل موارد زیر میشود:

  • گواهی پذیرش از دانشگاه های آلمان
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تسلط بر زبان انگلیسی یا آلمانی (با توجه به نیاز دانشگاه)
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه نامه درمانی معتبر آلمانی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

 

شرایط تحصیل در کانادا

برای بررسی شرایط تحصیل در کانادا علاوه بر شرایط دوره های تحصیلی و دانشگاه، بررسی شرایط زندگی در کشور مقصد نیز اهمیت بسیاری دارد. کانادا یک مکان ایده آل برای تحصیل و زندگی شناخته میشود زیرا مزایای بسیاری برای دانشجویان بین المللی دارد، از جمله آنها میتوان به ارائه دوره ها و مقاطع مختلف به زبان انگلیسی، حضور دانشگاه های کانادا در رتبه های برتر جهانی، محیط چند فرهنگی، بالا بودن کیفیت زندگی و هزینه کمتر در مقایسه با کشورهای هم سطح اشاره کرد. اولین مرحله برای تحصیل در کانادا دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد که معمولا نیاز به مقاله، انگیزه نامه، توصیه نامه، شرکت در آزمون های ورودی، آخرین مدرک تحصیلی، اثبات تمکن مالی، گواهی پزشکی و عدم سوء پیشینه دارد. در صورتی که موفق به پذیرش در یکی از دانشگاه های کانادا شدید باید به صورت آنلاین درخواست ویزای تحصیلی این کشور را دهید و پس از ارائه مدارک مورد نیاز، ملزم به ارائه بیومتریک (اثر انگشت و عکس دیجیتال) و مصاحبه خواهید بود. برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • گواهی پذیرش از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پاسپورت معتبر
  • رسید پرداخت شهریه سال اول
  • دو قطعه عکس جدید

 

 

 

شرایط تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه از نظر سیاسی، اقتصادی و نظام آموزشی است و یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای دانشجویان ایرانی تقریبا آسان است و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه و قبولی در آزمون ورودی یوس میتوانید تا پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت کنید. امکان تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی وجود دارد، اما با تسلط و شرکت در کلاس هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند تا حدود زیادی در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. البته برای تحصیل در این کشور نیز نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارید که در ابتدا اعتبار یک ساله خواهد داشت؛ برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز میباشند:

  • اصل پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات
  • گواهی پذیرش از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات
  • مدرک زبان
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • اثبات تمکن مالی برای اقامت در ترکیه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • بیمه با حداقل پوشش 30000یورو

منبع: رجا نیوز

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به آلمان, تحصیل در آلمان, مهاجرت به کانادا, تحصیل در کانادا, مهاجرت به ترکیه, تحصیل درترکیه, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 23:26

یکی دیگر از عوامل درخواست بالا برای مهاجرت به استرالیا امکان اخذ اقامت دائم از خاک کشور متقاضی است، کشور استرالیا در اکثر برنامه های مهاجرتی در صورتی که شخص واجد شرایط آن راه باشد به شخص از ابتدا یک امتیاز مهاجرتی ایده آل می دهد که آن هم اقامت دائم هست.

بر اساس آخرین آمار همچنان کشورهایی مانند استرالیا از بهترین مقاصد مهاجران معرفی می شوند، می توان دلیل اصلی نرخ مهاجرت بیشتر به استرالیا و کانادا را پتانسیل بالا در جذب نیروی انسانی جهت افزایش جمعیت این کشورها دانست، در این سالها بر اساس سیستم مهاجرتی راه های متنوعی برای مهاجرت به این کشورها تعریف شده است که افراد می توانند به عنوان نیروی کار ماهر، کارآفرین، سرمایه گذار، دانشجو و یا انواع دیگری از برنامه های مهاجرت به ان کشورها درجه یک دنیا مهاجرت نمایند.

 

استرالیا علاوه بر این که یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا می باشد، همچنین یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی نیز هست. این بهترین بودن، مبتنی بر معیارهای علمی و آمارهای رسمی در بسیاری از زمینه ها همانند سطح امنیت، آزادی، رفاه، آموزش، بهداشت و مانند اینهاست. بر اساس شاخص های جهانی، استرالیا جزء ده کشور نخست جهان برای زندگی است و این بیش از هر چیز دیگر، بیانگر چرایی شمار بالای درخواست ها برای مهاجرت به این کشور است.

 

یکی دیگر از عوامل درخواست بالا برای مهاجرت به استرالیا  امکان اخذ اقامت دائم از خاک کشور متقاضی است، کشور استرالیا در اکثر برنامه های مهاجرتی در صورتی که شخص واجد شرایط آن راه باشد به شخص از ابتدا یک امتیاز مهاجرتی ایده آل می دهد که آن هم اقامت دائم هست. چنانچه شما به عنوان یک نیروی کار ماهر یا سرمایه گذار و یا کارآفرین درخواست مهاجرت به استرالیا را داشته باشید این امر ممکن است که در ابتدای درخواست و واجد شرایط شدن با کارت اقامت دائم یا همان  PR وارد استرالیا شوید و همانند یک شهروند استرالیایی از حق و حقوق اولیه آن کشور از قبیل خدمات درمانی و آموزشی رایگان و سایر مزایا بهره ببرد. شخصی که با اقامت دائم وارد استرالیا می شود خیلی سریع می تواند به پاسپورت این کشور نیز دست یابد.

 

یکی از طرقی که می تواند شما را واجد شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا سازد، تحصیل در این کشور است. اگر شما علاقه دارید به کشوری بروید که تحصیلات خود را در یک نظام آموزشی فوق العاده بگذرانید و تجربه متفاوتی از زندگی در کشوری با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت به دست آورید به استرالیا بروید. اگر برایتان مهم است مدرکی که می گیرید از یکی از بهترین دانشگاه های دنیا صادر شود برای تحصیل به استرالیا بروید. اگر انتحاب شما کشوری است که بتوان در حین تحصیل کار کرد و درآمد داشت و یا بعد از تحصیل شرایط مطلوبی برای کار و اخذ اقامت وجود داشته باشد به استرالیا بروید.

 

همه این شاخصه ها سبب شده استرالیا بعد از ایالت متحده و انگلستان بیشترین جمعیت دانشجوی خارجی را دارا باشد. البته که شما می توانید برای تحصیل در استرالیا از سنین پایین نیز درخواست ویزای تحصیلی نمائید، شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای افراد زیر 18 سال در این کشور کمی خاص تر هست و نیاز به مدارکی برای اثبات تامین هزینه ها و وجود قیم دارد.

 

والدین نیز امکان این را خواهند داشت تا در کنار فرزند خود با اخذ ویزای گاردین استرالیا به همراه با دانش آموز به استرالیا مهاجرت نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا بایستی در یک برنامه آموزشی از سوی یک مرجع آموزشی پذیرش شده باشید، برای امر پذیرش شما نیاز به ارائه مدارکی از آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده و مدرک زبان خواهید داشت. همچنین برای اخذ ویزا نیاز به اثبات پشتوانه مالی مناسب خواهید داشت که از مهمترین موضوعات مهاجرت تحصیلی است. برای شناخت بهتر از این پروسه پیشنهاد می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

 

اما بهتر است بخش پایانی این نوشتار را که اختصاص داده ایم به بهترین نوع مهاجرت به کشور استرالیا با دقت بیشتر بخوانید. ترجیحا افراد برای اینکه بخواهند با هزینه های کم با بهترین نوع ویزا مهاجرت نمایند رو به اخذ ویزاهای کاری می آورند که بتوانند با توجه به حرفه و مهارتی که دارند راه مهاجرتی خود را هموار سازند و از این طرق هم به کشور دیگر بروند.

 

کشور استرالیا برای جذب این افراد برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده، یعنی افرادی که علاقه دارند به عنوان یک نیروی کار ماهر به استرالیا بروند باید برای یک کدام از این انواع ویزای کاری واجد شرایط شوند. شما چنانچه بخواهید فرصت کار در استرالیا را بدست آورید راه های متنوعی وجود دارد که در سال های اخیر و هم اکنون افرادی که سن خوب، تحصیلات آکادمیک، تجربه کاری حداقل 3 سال به بالا و مدرک زبان آیلتس بالای 7 دارند می توانند برای یک کدام از انواع ویزاهای کاری استرالیا درخواست نمایند.

 

بر اساس سیستم مهاجرت استرالیا یک سیستم امتیاز بندی برای افرادی که به عنوان Skilled Workers درخواست مهاجرت به استرالیا را دارند پیش بینی شده است که در این سیستم هم امکان اخذ اقامت دائم از ابتدا برای شخص متقاضی وجود دارد. منتهی بایستی در این پارامترها امتیاز مطلوبی را کسب کرده باشد و از قبل برای این برنامه مهاجرتی ایده آل برنامه ریزی کرده باشد.

 

در ابتدا نیاز به این هست که به حداقل امتیاز تعریف شده از سوی اداره مهاجرت طبق قوانین همان سوال دست پیدا کرد و سپس برای برنامه درخواست نمود و منتظر این بود که بین افراد با رقابت که وجود دارد شانس انتحاب شدن را از سوی اداره مهاجرت داشت تا بتوان در مرحله بعد برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه نمود. این برنامه ها هر سال به روزرسانی می شوند و افرادی شانس موفقیت دارند که از آخرین اخبار و قوانین مهاجرتی باخبر باشند

منبع: آفتاب

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,مهاجرت به استرالیا,کار در استرالیا,تحصیل در استرالیا, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 22:32

موسسات مهاجرتی قانونی

 
کلاهبرداری در امر مهاجرت واقعیت تاسف باری در جهان ماست که به سرعت تبدیل به بدترین کابوس زندگی متقاضیان مهاجرت شده و باعث شده افراد به سختی به موسسات و وکلا مهاجرتی اعتماد کنند، در این قسمت قصد داریم راه‌های شناسایی موسسات تقلبی و غیر‌مجاز را بیان کنیم تا با خیال راحت بتوانید موسسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


۱- موسسات معتبر و قانونی باید دفتر رسمی و شعبات متعدد داشته باشند
 

اگر موسسه‌ای معتبر و دارای مجوز باشد حتما باید دفتری فیزیکی برای بازدید ارباب‌الرجوع را داشته باشد، در غیر این صورت آن موسسه فاقد اعتبار است، موسسات مهاجرتی فاقد اعتبار و جعلی که دفتر رسمی ندارند و فقط در قالب فضای مجازی به شما خدمات ارائه می‌دهند به راحتی در یک شبانه روز میتوانند وب سایت خود را ببندند و دیگر جوابگوی شما نباشند! گول تبلیغات موسسات مهاجرتی که در ماهواره و فضای مجازی می‌شود را نخورید، ۹۰ درصد این موسسات فاقد اعتبار و جعلی هستند!


از حضور فیزیکی موسسه مهاجرتی اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد بسیاری از افراد و موسسات غیر معتبر، تنها از طریق اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی با شما در تماس هستند.


۲- موسسه مهاجرتی مورد نظر را از لحاظ قانونی استعلام کنید
 

در حال حاضر تنها منبع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگانها، سازمانهای دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و تنها شرکتهایی معتبر هستند که نام آنها در این سامانه موجود باشد، در این سامانه داشتن یکی از ۳ مورد :۱- نام شرکت ۲- شماره ثبت شرکت ۳- شناسه ملی شرکت برای استعلام شرکت، مورد نیاز و ضروری است ، با داشتن یکی از این ۳ مورد می‌توان در صورت واقعی بودن آن شرکت، اطلاعات کلی که در ابتدا توضیح داده شد را بدست آورد و به بیان بهتر می توان شناسنامه شرکت را مطالعه نمود.


۳- وب‌سایت موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را با دقت مطالعه کنید
 

با توجه به حجم بالای کلاهبرداری در این حوزه، بهترین کار این است که وب سایت شرکت‌ مورد‌نظر را به طور کامل مطالعه کنید، وب سایت یک شرکت می‌تواند تا حد زیادی گویای حرفه‌ای بودن یک شرکت و عمق اطلاعات یک شرکت باشد. باید جدا از قرارداد بستن با شرکت‌هایی که یا در دنیای امروز وب سایت ندارند و یا یک وب سایت آماتور با اطلاعات محدود ارائه می‌دهند خودداری کنید.


اگر یک وب سایت مهاجرتی به بازدیدکنندگانش برای مشاوره قیمت‌های بسیار پایینی را ارائه می‌کند، که به نظر غیرواقعی می‌آیند، احتمالا مشکلی در کار است.


۴- دانش مشاوران موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را بسنجید
 

در حین صحبت با مشاوران موسسه مطمئن شوید که آیا افراد توانایی پاسخ به سوالات شما را دارند؟ آیا از انواع اطلاعات مربوط به وقت سفارت‌ها، مجاری صدور ویزا و مقررات کنسولی و سفارتی، مدارک و شرایط مورد نیاز برای صدور ویزا و روش‌های قانونی مهاجرت اطلاعات کاملی دارند؟ داشتن وکلای معتبر چه در داخل و چه در خارج از ایران، نشان‌دهنده توانایی موسسه در پاسخ‌گویی به نیازهای مهاجران در اسرع وقت است.


۵- از پشتیبانی و پیگیری موسسه مهاجرتی مربوطه اطمینان حاصل کنید
 

یکی از مواردی که موجب می‌شود تا متقاضیان مهاجرت با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی دست بزنند، پشتیبانی و پیگیری از جانب موسسه مربوطه است. بدین معنی که بهترین موسسات مهاجرتی مراحل مختلف اخذ ویزا، مصاحبه و مقدمات پذیرش شما را به عنوان یکی از متقاضیان مهاجرت به دلایل مختلف بر عهده دارند و شما باید اختیار این امور را به موسسه مورد نظرتان واگذار کنید.


موسساتی که از پشتیبانی و پیگیری مستمر و هدفمندی دارند همواره از متقاضیان بیشتری در مقایسه با سایر موسسات مهاجرتی برخوردار است.


۶- برای دستیابی به بهترین موسسات مهاجرتی عجله نکنید
 

اولین گزینه در زمینه انتخاب بهترین آژانس‌های مهاجرتی لزوما بهترین گزینه نیست. بهتر است در این زمینه شتابزده عمل نکنید. توصیه می‌کنیم تا زمانی که شرایط شما برای مهاجرت به نوعی تثبیت نشده و نتوانسته اید به انتخاب دقیقی دست بزنید در این زمینه صبور باشید و عجله نکنید.


قبل از شناخت موسسات مربوطه خودسرانه اقدام به ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های نامشخص نکنید. سعی کنید پس از شناسایی و اعتبار سنجی موسسه مربوطه این کار را انجام دهید. هر چند اغلب موسسات معتبر  که در ردیف بهترین موسسات مهاجر

موسسات مهاجرتی قانونی

 
کلاهبرداری در امر مهاجرت واقعیت تاسف باری در جهان ماست که به سرعت تبدیل به بدترین کابوس زندگی متقاضیان مهاجرت شده و باعث شده افراد به سختی به موسسات و وکلا مهاجرتی اعتماد کنند، در این قسمت قصد داریم راه‌های شناسایی موسسات تقلبی و غیر‌مجاز را بیان کنیم تا با خیال راحت بتوانید موسسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


۱- موسسات معتبر و قانونی باید دفتر رسمی و شعبات متعدد داشته باشند
 

اگر موسسه‌ای معتبر و دارای مجوز باشد حتما باید دفتری فیزیکی برای بازدید ارباب‌الرجوع را داشته باشد، در غیر این صورت آن موسسه فاقد اعتبار است، موسسات مهاجرتی فاقد اعتبار و جعلی که دفتر رسمی ندارند و فقط در قالب فضای مجازی به شما خدمات ارائه می‌دهند به راحتی در یک شبانه روز میتوانند وب سایت خود را ببندند و دیگر جوابگوی شما نباشند! گول تبلیغات موسسات مهاجرتی که در ماهواره و فضای مجازی می‌شود را نخورید، ۹۰ درصد این موسسات فاقد اعتبار و جعلی هستند!


از حضور فیزیکی موسسه مهاجرتی اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد بسیاری از افراد و موسسات غیر معتبر، تنها از طریق اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی با شما در تماس هستند.


۲- موسسه مهاجرتی مورد نظر را از لحاظ قانونی استعلام کنید
 

در حال حاضر تنها منبع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگانها، سازمانهای دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و تنها شرکتهایی معتبر هستند که نام آنها در این سامانه موجود باشد، در این سامانه داشتن یکی از ۳ مورد :۱- نام شرکت ۲- شماره ثبت شرکت ۳- شناسه ملی شرکت برای استعلام شرکت، مورد نیاز و ضروری است ، با داشتن یکی از این ۳ مورد می‌توان در صورت واقعی بودن آن شرکت، اطلاعات کلی که در ابتدا توضیح داده شد را بدست آورد و به بیان بهتر می توان شناسنامه شرکت را مطالعه نمود.


۳- وب‌سایت موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را با دقت مطالعه کنید
 

با توجه به حجم بالای کلاهبرداری در این حوزه، بهترین کار این است که وب سایت شرکت‌ مورد‌نظر را به طور کامل مطالعه کنید، وب سایت یک شرکت می‌تواند تا حد زیادی گویای حرفه‌ای بودن یک شرکت و عمق اطلاعات یک شرکت باشد. باید جدا از قرارداد بستن با شرکت‌هایی که یا در دنیای امروز وب سایت ندارند و یا یک وب سایت آماتور با اطلاعات محدود ارائه می‌دهند خودداری کنید.


اگر یک وب سایت مهاجرتی به بازدیدکنندگانش برای مشاوره قیمت‌های بسیار پایینی را ارائه می‌کند، که به نظر غیرواقعی می‌آیند، احتمالا مشکلی در کار است.


۴- دانش مشاوران موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را بسنجید
 

در حین صحبت با مشاوران موسسه مطمئن شوید که آیا افراد توانایی پاسخ به سوالات شما را دارند؟ آیا از انواع اطلاعات مربوط به وقت سفارت‌ها، مجاری صدور ویزا و مقررات کنسولی و سفارتی، مدارک و شرایط مورد نیاز برای صدور ویزا و روش‌های قانونی مهاجرت اطلاعات کاملی دارند؟ داشتن وکلای معتبر چه در داخل و چه در خارج از ایران، نشان‌دهنده توانایی موسسه در پاسخ‌گویی به نیازهای مهاجران در اسرع وقت است.


۵- از پشتیبانی و پیگیری موسسه مهاجرتی مربوطه اطمینان حاصل کنید
 

یکی از مواردی که موجب می‌شود تا متقاضیان مهاجرت با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی دست بزنند، پشتیبانی و پیگیری از جانب موسسه مربوطه است. بدین معنی که بهترین موسسات مهاجرتی مراحل مختلف اخذ ویزا، مصاحبه و مقدمات پذیرش شما را به عنوان یکی از متقاضیان مهاجرت به دلایل مختلف بر عهده دارند و شما باید اختیار این امور را به موسسه مورد نظرتان واگذار کنید.


موسساتی که از پشتیبانی و پیگیری مستمر و هدفمندی دارند همواره از متقاضیان بیشتری در مقایسه با سایر موسسات مهاجرتی برخوردار است.


۶- برای دستیابی به بهترین موسسات مهاجرتی عجله نکنید
 

اولین گزینه در زمینه انتخاب بهترین آژانس‌های مهاجرتی لزوما بهترین گزینه نیست. بهتر است در این زمینه شتابزده عمل نکنید. توصیه می‌کنیم تا زمانی که شرایط شما برای مهاجرت به نوعی تثبیت نشده و نتوانسته اید به انتخاب دقیقی دست بزنید در این زمینه صبور باشید و عجله نکنید.


قبل از شناخت موسسات مربوطه خودسرانه اقدام به ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های نامشخص نکنید. سعی کنید پس از شناسایی و اعتبار سنجی موسسه مربوطه این کار را انجام دهید. هر چند اغلب موسسات معتبر  که در ردیف بهترین موسسات مهاجرتی قرار دارند در این زمینه از اعتبار و صلاحیت لازم برخوردار هستند با این وجود سعی کنید پس از کسب اطمینان کامل دست به این کار بزنید.

تی قرار دارند در این زمینه از اعتبار و صلاحیت لازم برخوردار هستند با این وجود سعی کنید پس از کسب اطمینان کامل دست به این کار بزنید.

منبع: بیتوته

 

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت, موسسات مهاجرتی, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 97 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 22:27